גורמים קריטיים להצלחה במכירות B2B של חברות סטארטאפ
קשה להמעיט בחשיבות פונקציית המכירות עבור חברות סטארטאפ. יזמים רבים מניחים שהמוצר ימכור את עצמו ומטפלים בנושא המכירות בשיהוי רב.
כדאי לדעת שלמכור זה הרבה יותר קשה ולוקח הרבה יותר זמן ממה שבדרך כלל חושבים. חשוב כבר בשלבים מוקדמים של המיזם להבין את התנהגות הקנייה של הלקוחות הפוטנציאלים ולתכנן תהליך מכירה סדור ולהכין את כל מה שנדרש למכירה.
כמו כן נקודה קריטית היא ההחלטה מי אחראי על המכירות בחברה ומתי מגייסים איש מקצוע. גם גיוס לוקח זמן וגם עליו כדאי לחשוב מספיק זמן מראש. ככל שהמיזם מתקדם ומתפתח אנחנו לומדים יותר על השוק ועל הלקוחות ונדרשים להתאים את ההצעה העסקית, את תהליכי המכירה, טיעוני המכירה ועוד.
השבוע ערכנו סדנא במאיץ הגליל The Galil Accelerator שעסקה בגורמי הצלחה קריטיים למכירות B2B בחברות סטארטאפ, מנקודת המבט של היזמים. בין היתר הגדרנו את תפקיד פונקציית המכירות, דנו בתהליכי הקניה הארגוניים (OBB), במבנה תהליך המכירה ובארגון פונקציית המכירות עם התפתחות המיזם ועוד.
משום שבתחילת הדרך על היזמים לחבוש את כובע 'איש המכירות', תרגלנו בסדנא פיץ' מכירה ללקוחות עסקיים ולמדנו כיצד ניתן להשתפר. כל הכבוד ליזמים שהשתתפו בצורה פעילה!
לסיום כדאי לזכור - המכירה 'מסתיימת' רק כאשר הלקוח מזמין שוב...
עוד על אקסלרטור הגליל כמו כן ניתן ישירות לפנות למנכ"ל האקסלרטור - ממי גנוסר